Artur Ganszyniec

Projektant gier komputerowych i planszowych, obecnie główny projektant w 11 bit studios S.A., wykładowca Politechniki Łódzkiej, projektant i wspólnik Kuźni Gier. Wcześniej pracował jako główny projektant w ATGames, CD Projekt RED, CD Projekt Red. Pracował m. in. nad grą Wiedźmin (The Witcher).

Nie wyobrażam sobie pracy, ani codziennego życia, bez angielskiego. Gry nad którymi pracuję są przeznaczone są na rynek światowy i większość ich odbiorców pochodzi z krajów anglojęzycznych lub zna ten język, więc równie często zdarza mi się czytać i pisać po polsku, co po angielsku.

Czytaj dalej

Marek Drosik

Magister ekonomii, Dyrektor Handlowy w Zakładach Górniczo-Hutniczych „Bolesław” S.A i Hucie Cynku Miasteczo Śląskie, członek Lead and Zinc Committee przy London Metal Exchange.

Golden, hmmm... to już kawał czasu, i dalej się trzyma. I angielski, i ludzie. Najpierw sam się tam uczyłem, potem uczyłem innych, nieustannie szlifując język z nejtiwami w Galerii pod czujnym okiem Rafała. Teraz mój syn uczy się w Golden, wnuki też tam poślemy.

Dziękuję wszystkim Goldenowcom i specjalne pozdrowienia dla Pani Ani!!!

Kamil Pośpiech

Mieszkający w Sztokholmie konsultant z zakresu szeroko pojętej inżynierii. Doświadczenie w branży automotive zdobywał do tej pory m.in. w krakowskim centrum technologicznym Aptiv oraz sztokholmskiej Scanii. Absolwent inżynierii mechatronicznej na AGH w Krakowie.

Golden Gate towarzyszył mi w większym lub mniejszym stopniu przez całą edukację szkolną, rozpoczynając od podstawówki, kończąc na klasie maturalnej i przygotowaniu do egzaminu FCE. Przez resztę życia nie potrzebowałem już żadnych dodatkowych lekcji bo wykształcenie, które tam otrzymałem z łatwością pozwoliło mi przejść przez studia i wszystkie rozmowy kwalifikacyjne, codzienną pracę, aż ostatecznie do zamieszkania w Skandynawii bez znajomości języka lokalnego. Zaszczepili we mnie miłość do "Przyjaciół", "Last Christmas" i "Pulp Fiction" od najmłodszych lat. Gdyby nie GG z całą pewnością nie byłoby mnie tu, gdzie jestem. Dzięki!

Karol Piekarski

Doktor nauk humanistycznych w zakresie kulturoznawstwa. Jest badaczem internetu i kultury sieciowej, kieruje Medialabem Katowice, organizuje festiwal sztuki i technologii art+bits. Jest członkiem projektu badawczego Shared Cities: Creative Momentum realizowanego w miastach Europy Centralnej.

Do Golden Gate nie trafiłem przez przypadek, imponowało mi, że szkoła angażuje się w życie kulturalne miasta, wspomagając różne inicjatywy oraz organizując własne wydarzenia w tarnogórskich pubach. Smalltalki o muzyce i piłce nożnej w klasie Johna z Liverpoolu przerodziły się szybko w niezwykłe, utrzymywane do dzisiaj znajomości z nauczycielami i innymi uczniami.

Czytaj dalej

Arek Poźniak

Arek obiecał przesłać swój krótki biogram jakiś czas temu. Cała społeczność Golden Gate czeka na niego z niecierpliwością :)

Do Golden Gate, mieszczącej się wtedy w nieco nadgryzionej zębem czasu kamieniczce przy ulicy Zamkowej, przyszedłem gdy lata zaczynały się w szekspirowskiej mowie od "nineteen". Potem następowało ninety-one albo ninety-two, nie wspomnę już niestety. Z pierwszych dni w szkole zapamiętałem tylko bardzo miłą panią w sekretariacie (chyba Ania) i przytulną salkę z balkonikiem, na który strach było wyjść oraz zabytkowy piec kaflowy pod ścianą, z przypiętymi do niego różnokolorowymi sentencjami, z czego z grubsza w pamięci została mi jedna: „Don’t think about the past – it’s gone. Don’t think about the present – I haven’t brought one”.

Czytaj dalej

Kasia Papaja

Doktor nauk humanistycznych, metodyk, nauczyciel akademicki. Pracuje na UŚ a także w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Koninie jako Kierownik Katedry Badań nad Uczeniem się i Nauczaniem Języka Angielskiego.

Moja przygoda z Golden Gate zaczęła się dawno temu... Moja cudowna grupa, fantastyczni i profesjonalni lektorzy, niesamowita atmosfera, interesujące zajęcia, niepowtarzalne wspomnienia z wyjazdów oraz organizowanych imprez mocno zapisały mi się w pamięci. To wyjątkowe miejsce w którym spełniają się marzenia! Bardzo chciałabym powrócić do czasów kiedy byłam słuchaczką Golden Gate... Ta szkoła jest "SIMPLY THE BEST"

Dominik Guzy

Absolwent Informatyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Chief Innovation Officer w Gorrion Software House

Do Golden Gate posłali mnie rodzice, zadowoleni z rozwoju znajomości języka angielskiego u mojego starszego brata. No i wpadłem, jak przysłowiowa śliwka w kompot.

Czytaj dalej

Maja Ganszyniec

Projektantka, Ślązaczka, rocznik 1981. Absolwentka wydziału Design Product londyńskiego Royal College of Art oraz krakowskiej ASP. Mieszka w Warszawie gdzie prowadzi własne studio projektowe. Współpracuje z firmami w Polsce i za granicą (m. in. IKEA, Leroy Merlin, Amica) tworząc dla nich wzory przemysłowe i meble.

Do Golden Gate trafiłam w siódmej klasie podstawówki - muszę przyznać, pod przymusem. Jednak przytomności moich cudownych Rodziców oraz nieskończonej cierpliwości Rafała i Jacka zawdzięczam trudną do policzenia ilość sytuacji, w których myślałam „Uff, jak to dobrze, że znam angielski!”.

Czytaj dalej

Ania Chromik

Doktor filologii angielskiej. Pracuje obecnie w Instytucie Kultur i Literatur Anglojęzycznych UŚ. W przeszłości wykładała na anglistyce w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie i była członkiem zespołu badawczego w Global Centre of Advanced Studies (GCAS).

W Golden Gate, na zajęciach z Amerykanką Tiną (z prawdziwą Amerykanką - wtedy, w przaśnych latach dziewięćdziesiątych), w wieku chyba 14 lat, postanowiłam, że kiedyś będę znała angielski tak, jak znam polski. I że będę w tym języku pisać, myśleć i śnić.

Czytaj dalej

Danusia Kędzierska

Magister socjologii, audytor społeczny.

… nie pamiętam, w którym to było podręczniku i kiedy żeśmy się tego nauczyli, ale mniej więcej szło to tak, że „English is used as lingua franca”. I chociaż ponad 20 lat temu nie bardzo rozumiałam co to znaczy, to dziś nie wyobrażam już sobie że mogłabym nie mówić po angielsku i że nie byłoby takiego miejsca i sytuacji, w której nie mogłabym się porozumieć po angielsku. Albo raczej w jakiejś licznej z jego odmian, z gramatyką i wymową zależną od pochodzenia rozmówcy.

Czytaj dalej