Artur Ganszyniec

Projektant gier komputerowych i planszowych, obecnie główny projektant w 11 bit studios S.A., wykładowca Politechniki Łódzkiej, projektant i wspólnik Kuźni Gier. Wcześniej pracował jako główny projektant w ATGames, CD Projekt RED, CD Projekt Red. Pracował m. in. nad grą Wiedźmin (The Witcher).

Nie wyobrażam sobie pracy, ani codziennego życia, bez angielskiego. Gry nad którymi pracuję są przeznaczone są na rynek światowy i większość ich odbiorców pochodzi z krajów anglojęzycznych lub zna ten język, więc równie często zdarza mi się czytać i pisać po polsku, co po angielsku. Pełen dostęp do kultury i uczestniczenie w jej tworzeniu nie są dziś możliwe, jeśli zna się tylko jeden język.

Pierwszy raz poczułem, jakie możliwości daje znajomość obcych języków, gdy w liceum, na zorganizowanym przez Golden Gate wyjeździe do UK, wydałem wszystkie pieniądze na rocznicowe wydanie “The Lord of the Rings” Tolkiena. Wiedziałem, że dam radę je przeczytać.